Elosaessentials Oy:n yleiset sopimusehdot ja toimitusehdot
Voimassa 15.7.2022 alkaen.
1. Yleistä
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan, kun kuluttaja-asiakas (Asiakas) tekee tilauksen elosa.fi -sivustolta. Elosa.fi -verkkosivustoa ylläpitää Elosaessentials Oy (Elosa, me). Kehotamme Asiakasta perehtymään huolellisesti toimitusehtoihimme ennen tilauksen tekemistä.
Voidakseen tehdä tilauksen Elosalta Asiakkaalla tulee olla pysyvä toimitusosoite Suomen alueella. Asiakkaan on myös hyväksyttävä nämä yleiset sopimusehdot voidakseen tehdä tilauksen Elosalta. Hyväksymällä yleiset ehdot Asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan. Asiakas hyväksyy myös nimenomaisesti henkilötietojen ja evästeiden käytön Elosan tietosuoja- ja evästesäännön mukaisesti (Rekisteriseloste ja tietosuoja, Evästekäytänteet).
Elosa myy tuotteita ja tapahtumalippuja järjestämiinsä sekä kumppaniensa järjestämiin tapahtumiin Suomen alueella. Verkkokaupan tuotteita toimitetaan toistaiseksi vain Suomeen. Tuotteiden ja tapahtumalippujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut lisätään lähetettävien tuotteiden hintaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Verkkokaupan tuotteita voi tilata ilman rekisteröintiä, mutta tilauksen yhteydessä vaadimme Asiakkaalta tietoja tuotteiden tilaamista varten. Nämä toimitusehdot koskevat kaikkia Asiakkaita. Asiakastietojen käsittelystä on kerrottu tarkemmin Tietosuojaselosteessa.
2. Verkkosivuston ylläpitäjä
Verkkosivua ylläpitää ja sopimuksen kaikissa tilauksissa Asiakkaan kanssa yleisten sopimusehtojen mukaisesti tekee Elosaessentials Oy, jonka yhteystiedot ovat:
Y-tunnus: 3238439-5
Sähköposti: info@elosa.fi
Osoite: Mätäkiventie 105, 04170 Paippinen
3. Tuotteiden tilaaminen ja sopimuksen muodostuminen
Tuotteet tilataan Elosan verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja suorittamalla maksu verkkokaupan Ostoskori-sivulla. Kehotamme Asiakasta tarkistamaan tilauksen huolellisesti jokaisella tilausprosessin aikana esitettävällä sivulla. Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen, puhelinnumeron ja suomalaisen toimitusosoitteen ilmoittamista Elosalle. Asiakas vastaa kaikkien antamien tietojensa oikeellisuudesta.
Sopimus Asiakkaan ja Elosan välillä syntyy, kun Elosa vahvistaa tilauksen Asiakkaalle sähköpostitse. Sopimus ja kauppa syntyvät Asiakkaan ja verkkokaupan välille. Tilausvahvistuksessa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut, tilatut tuotteet sekä muita sovellettavan lainsäädännön edellyttämiä tietoja. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Elosa myy tuotteita vain yksityishenkilöille omaan käyttöön tai lahjaksi annettavaksi. Elosan myymiä tuotteita ei tule jälleenmyydä, käyttää kaupalliseen tarkoitukseen tai muuten kaupallisesti hyödyntää. Elosa voi rajoittaa kenen tahansa asiakkaan tai mihin tahansa osoitteeseen tilattujen tuotteiden tilausmääriä. Elosalta tilaava Asiakas vakuuttaa olevansa yksityishenkilö tai ALV-vähennykseen ja palautukseen oikeuttamaton yksityinen elinkeinonharjoittaja.
4. Hinnat, kulut, verot ja maksaminen
Tuotteiden ja tapahtumalippujen hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimituskulut lisätään postitettavien tuotteiden hintaan. Toimituskulu kaikille postitettaville tilauksille on 6,90 euroa. Yli 100 euron suuruinen tilaus lähetetään Asiakkaalle ilman postikulujen veloittamista. Tapahtumaliput ja lahjakortit toimitetaan Asiakkaalle ilman toimituskulua sähköpostitse. Elosa pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin kuitenkin siten, että mahdollisia muutoksia sovelletaan vain muutosten voimaantulon jälkeen tehtäviin tilauksiin.
Tuotteet, tapahtumaliput ja mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksutapoina Asiakkaalla on valittavana verkkopankkitunnukset, lompakko, maksukortit (credit/debit), lasku tai osamaksu. Käytettävissä olevat maksutavat ovat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Mikäli Asiakas valitsee maksutavaksi laskun tai suoran tilisiirron, tilaus otetaan käsittelyyn ja lähetetään Asiakkaalle, kun maksusuoritus näkyy Elosan pankkitilillä. Elosan verkkokaupassa maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei mikään ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja, eikä tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
4.1 Visma Pay -maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16) Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
5. Tuotteiden toimitus, palautus ja vaihtaminen
5.1 Toimitus
Vastaanotettuamme tilauksen lähetämme Asiakkaalle tilausvahvistuksen. Tilauksen vastaanottamisen jälkeen pyrimme lähettämään tuotteet 1-2 arkipäivässä. Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 2-5 arkipäivää. Ilmoitamme erikseen tuotekohtaiset toimitusajat, mikäli tuote valmistetaan tilauksesta tai mikäli toimitusaika on odotettua pidempi.
Tuotteet toimitetaan Suomen alueella Postin palveluita käyttäen. Asiakas voi valita toimituspaikaksi Postin toimituspisteen tai pakettiautomaatin. Mikäli tilaukseen sisältyy useampia tuotteita, Elosalla on oikeus toimittaa tuotteet useammassa kuin yhdessä toimituksessa, kuitenkin niin, että Asiakas maksaa vain yhdet toimituskulut.
Emme vastaa Postin kadottamista tai rikkomista lähetyksistä. Posti säilyttää lähetyksiä noutopisteellä ainoastaan 7 vuorokauden ajan, jonka jälkeen paketit palautetaan lähettäjälle. Noutamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme Asiakkaalta 10 euron maksun.
5.2 Palautus
Asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.
Tuotepalautuksissa Asiakas lähettää meille palautusilmoituksen sähköpostitse. Viestin otsikoksi kirjoitetaan tilausnumero ja Asiakkaan nimi. Viestissä kerrotaan palautuksen syystä, jonka jälkeen Asiakas jää odottamaan Elosan vastausta ennen palautuksen lähettämistä. Palautusilmoitukset lähetetään sähköpostiin: info@elosa.fi .
Palautuksen mahdolliset toimituskulut maksaa Asiakas. Huomioitavaa on, että palautettavan tuotteen tulee aina olla avaamaton, käyttämätön sekä myyntikuntoinen. Myös mahdollisen myyntipakkauksen on oltava rikkoutumaton ja myyntikuntoinen. Emme hyvitä avattuja tai käytettyjä tuotteita, mikäli kyseessä on tuotepalautus.
Toimituksen lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista perimme Asiakkaalta 10 euron maksun.
5.3 Vialliset tuotteet ja vaihtaminen
Viallisesta tuotteesta tai mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana Asiakkaan on viipymättä tehtävä ilmoitus osoitteeseen: info@elosa.fi .
Viallisten tuotteiden palautuksissa Elosa hyvittää toimituksesta aiheutuneet kulut. Asiakas voi vaihtaa viallisen tuotteen toiseen samanarvoiseen verkkokaupan tuotteeseen, tällöin Elosa vastaa uuden tuotteen toimituskuluista. Asiakas voi valita virheellisen tuotteen korvaukseksi myös tuotteen hinnan verran arvoa lahjakortille myöhemmin verkkokaupassa käytettäväksi.
Tilausta tehtäessä Asiakasta informoidaan tuotekuvauksessa mikäli tuote on uniikki käsityö. Käsityönä tehtyjen tuotteiden tuotekuvat ovat suuntaa-antavia, ja esimerkiksi värisävyt tai käsityön käsiala voivat poiketa tuotekuvan tuotteesta käsitöille ominaiseen tapaan. Jokainen käsityötuote, jota Elosa myy, on uniikki. Asiakas ei voi reklamoida edellä esitettyjen vaihteluiden kaltaisista muutoksista.
5.4. Ennakkotilaus
Jos tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta tai jos se valmistetaan tilauksen perusteella, Asiakas voi tehdä ennakkotilauksen. Ennakkotilausta tehtäessä Asiakas maksaa tuotteen hinnan ja kiinteän toimituskulun (6,90 €) etukäteen. Ennakkotilattujen tuotteden toimitusajan vahvistamme aina erikseen.
6. Tuotevastuu
Verkkokaupasta tilattujen tuotteiden omistusoikeus siirtyy Asiakkaalle heti sopimuksen teon jälkeen. Tuotteen vaaranvastuu siirtyy Asiakkaalle, kun Asiakas on saanut tuotteen hallintaansa (esimerkiksi kuittaamalla sen Postissa).
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana on siitä ilmoitettava välittömästi Elosalle, kuitenkin viiden (5) vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.
7. Tapahtumat
Elosa järjestää tapahtumia Suomen alueella, joihin Asiakas voi ilmoittautua ostamalla tapahtumalipun verkkokaupasta tai lähettämällä ilmoittautumistiedot sähköpostitse Elosalle. Ilmoittautuminen on rekisteröity, kun Elosa lähettää Asiakkaalle ilmoittautumisesta vahvistuksen sähköpostitse. Ilmoittautumalla tapahtumaan Asiakas hyväksyy seuraavat sopimusehdot.
Mikäli ilmoittautuminen on tapahtunut muualla kuin Elosan verkkokaupassa osallistumismaksu maksetaan 14 vuorokauden sisällä ilmoittautumisesta tai viimeistään tapahtumaa edeltävänä päivänä toimitetun laskun perusteella Elosaessentials Oy:n tilille. Yli 7 vuorokautta ennen tapahtumaa tulleista peruutuksista hyvitämme osallistumismaksun. Jos osallistuminen perutaan alle viikkoa ennen tapahtumaa, emme hyvitä osallistumismaksua. Jos peruutuksen syynä on Asiakkaan oma tai tämän läheisen sairastuminen, onnettomuus tai muu odottamaton ja vakava tapahtuma, voi peruutuksen tehdä maksutta vielä 1 vuorokausi ennen tapahtumaa. Peruutuksen syyn osoittamiseksi hyvitystä varten Asiakas toimittaa Elosalle luotettavan asiakirjan, kuten esimerkiksi lääkärintodistuksen. Jos peruutus tehdään tapahtumapäivänä tai ilmoittautumista ei peruta ollenkaan ei osallistumismaksua palauteta. Asiakas huoltehtii itse omasta vakuutuksestaan tapahtumien aikana. Elosaessentials Oy pidättää oikeuden kaikkien tapahtumien sisällön, ajan ja paikan muutoksiin.
8. Muutokset ja esteet
Elosalla on oikeus muuttaa näitä ehtoja yksipuolisesti. Asiakas hyväksyy verkkosivuston kulloinkin voimassaolevat yleiset sopimusehdot käyttäessään Elosan sivustoa ja tehdessään tilauksia Elosalta.
Elosa ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin Elosa ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esimerkiksi yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, rajunilmat ja muut luonnonilmiöt, onnettomuudet, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat ja viat sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden ja tuotteiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Elosa tiedottaa siitä Asiakasta välittömästi. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden kuukauden ajan, Asiakkaalla ja Elosalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty tilaus.
9. Asiakaspalvelu
Asiakaskokemus, läpinäkyvyys ja tuotteidemme laatu ovat meille ensisijaisen tärkeitä asioita. Vastaanotamme mielellämme kysymyksiä yritykseen, tuotteisiin, toimitustapoihin, palveluihin tai tapahtumiin liittyen osoitteessa: info@elosa.fi .